שאלות ותשובות בנושאים טכניים
1. המחשב עובד נורא לאט, מה ניתן לעשות?
>> איטיות המחשב נובעת משתי סיבות עיקריות:
- ברוב המקרים, המשתמש לא שם לב שקיימים אצלו המון קבצי מידע פתוחים (קבצים של OFFICE, PDF, ושאר קבצי מידע) ותוכנות שעובדות ברקע, כשלמעשה אין בהם צורך. במקרה כזה, יש לסגור את כל התוכנות והקבצים שלא בשימוש. לאחר מכן, יש לבצע סריקה של כתיבה וקריאה של הדיסק הקשיח, דבר אשר יגרום לשיפור ביצועי המחשב.
- לחלופין, במידה והמחשב עדיין עובד לאט, יש לבדוק החלפה של חומרת המחשב, כגון דיסק קשיח או הוספת זיכרון פנימי.
2. אני לא מצליח להדפיס?
- יש לוודא שכל החיבורים של המדפסת תקינים.
- יש לבדוק במנהלי ההתקנים של המחשב שההגדרות של הדפסת מוגדרים נכון, במידה ואינם מוגדרים נכון יש לבצע הגדרה מחדש.
- במקביל יש לבדוק שאין מסמך תקוע בתוך המדפסת.
- לאחר שביצענו את כל הבדיקות הנ"ל, יש לבצע שליחת "דף בדיקה" למדפסת, על מנת לוודא שהיא עובדת תקין.
3. יש לי בעיה שאני לא מצליח לשלוח מיילים, מה ניתן לעשות?
>> במידה ולא ניתן לשלוח מייל, יש לבצע מספר בדיקות ע"פ הסדר הבא:
- ראשית, יש לבדוק שאנחנו עובדים בצורת מקוונות (שאנחנו מחוברים לשרת, ז"א שיש רשת זמינה). בנוסף, יש לוודא שאין הודעת שגיאה בנוגע לסיסמה שהזנו.
- שנית, יש לוודא שהמייל לא נחסם ע"י מערכת סינון דואר "זבל" (מערכת PINEAPP).
- שלישית, יש לוודא שתיבת המייל לא מלאה. במידה ותיבת המייל מלאה, יש לבצע ניקוי של התיבה.
6. לא ניתן להתחבר לטרמינל (חיבור מרחוק), מה ניתן לעשות?
>> יש לבצע מספר פעולות:
- לוודא שהסיסמה שמוזנת נכונה ושלא פג תוקפה.
- לוודא חיבור תקין של המחשב לרשת.
- לוודא שהשרת פעיל.
- לוודא שכתובת השרת תקינה.
קרא עוד: שאלות ותשובות כלליות שחשוב לדעת
קרא עוד: תחזוקת מחשבים ורשתות תקשורת