שירותי מחשוב לעסקים קטנים
הפעילות התעסוקית של ארגונים בעידן הפוסט מודרני מבוססת רובה ככולה על שירותי מחשוב לעסקים קטנים של מערכות IT מתקדמות מבוססות ענן ברובן. בעידן בו כל אפיק תקשורת מבוסס תקשורת מחשבים, כמעט ואי אפשר לשמור על רמה גבוהה של תפקוד אם לא משתמשים באופן תדיר בפעולות מחשוב בכל מחלקות הארגון.
מה הייחודיות של עסקים קטנים?
מרבית העסקים בישראל הם קטנים. ברוב המקרים מדובר בכזה שהוקם על ידי אדם פרטי או על ידי זוג שותפים, ולהם בין 1-10 עובדים. הם מתופעלים על ידי בעלי תפקידים מרכזיים בארגון כאשר לכל עובד יש תפקיד מפתח חיוני לתפעול השוטף של העסקים השוטפים.
מזה מספר עשורים שטכנולוגיות שונות מציפות את השוק ונכנסות לכל תחום מתחומי חיינו. במציאות כזו, כל אחת ממחלקות הארגון עוברת גם היא תהליך של מעבר לתפעול בהתבסס על טכנולוגיות, בין אם מדובר במחלקת כוח אדם או ניהול סחורה, ניהול תקשורת עם לקוחות, שיווק ועוד.
במציאות כזו, כל פעולה שבעבר בוצעה באמצעות שיחת טלפון, שליחת פקס או אפילו מייל, מתופעלת כיום באמצעות שימוש בתוכנות אוטומטיות ומערכות מחשבים רחבות היקף. האדם הקטן מוצא את עצמו מתמודד עם מגוון עצום של מיומנויות אותן עליו לתפעל כשכמות המידע הארגונית רק הולכת וגדלה.
ההבדל בין שירותי מחשוב לעסקים קטנים וגדולים
בעוד שארגונים גדולים וארגוני ענק לא יכולים להרשות לעצמם להתפשר על שימוש במערכות טכנולוגיות רחבות היקף ובעלות פונקציות מרובות ומפורטות, מנהלי ארגונים קטנים שואלים את עצמם לא אחת - האם הם באמת זקוקים לשירותים הללו? התשובה היא כן.
אמנם, בניגוד לארגוני ענק, ארגונים אלו עובדים עם מספר לקוחות מצומצם יותר, היקפי סחורה נמוכים יותר ובעקבות כך גם מערכות ניהול לקוחות וסחורה, כמו גם הוצאות שיווק ותפעול שוטפות - נמוכות יותר ועם זאת, במקום להשקיע שעות ארוכות בניהול מאגרי המידע, מערכות טכנולוגיות מתקדמות הופכות את התפעול השוטף של העסק להרבה יותר פשוט, מהיר, קל ויעיל.
איך זה קורה? באמצעות ניטור מתקדם של המידע וכן מחשוב של מערכות ארגוניות המצויות בבלגן - הניהול של המידע הופך להיות פשוט הרבה יותר, כמו גם שליפתו, ניהולו השוטף, עריכת שינויים במאגרי המידע, ייצוא וייבוא פרטים, שמירה על חיסיון פרטי לקוחות וספקים ועוד, וגם גיבוי בענן גם יכול לעזור.
היתרונות בשירותי מחשוב לעסקים
ארגוני SMB צריכים להציע ערך מוסף ללקוחותיהם. בעידן אוטוסטרדת המידע, ישנו יתרון משמעותי למהירות תגובה, תפעול מהיר וכן מקצועיות ומענה בלתי מתפשרת.
לקוחות יכולים לשכוח מאה הצלחות במתן סיוע מקצועי או אספקת מוצר ולזכור עיכוב של עשר דקות בהגעת סחורה. רק ארגונים השומרים על מחויבות מקסימלית ללקוחות שלהם יכולים לשמור על עדכניות בעידן דינמי כל כך. באמצעות שירותי מחשוב לעסקים קטנים גם אנשים שמתקשים עם טכנולוגיות יגלו שהעבודה הופכת להיות הרבה יותר קלה.